Wójt Gminy Ochotnica Dolna
ogłasza nabór na wolne stanowisko Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ochotnicy Dolnej
- Nazwa i adres jednostki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 34-452 Ochotnica Dolna, os. Dłubacze 161
- Określenie stanowiska:
Stanowisko pracy: Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
- Wymagania związane ze stanowiskiem:
- Wymagania niezbędne:
- a) posiadanie obywatelstwa polskiego;
- b) wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.);
c) staż pracy: co najmniej 3 lata w pomocy społecznej;
d) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- e) niekaralność zakazem pełnienia funkcji publicznych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust.1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( U. z 2021r. poz. 289 z późn. zm.);
f) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
g) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym;
h) nieposzlakowana opinia.
- Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawnych m.in. z zakresu: pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustalania i wypłat zasiłków dla opiekunów, pomocy państwa w wychowaniu dzieci, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, dodatków mieszkaniowych, prawa energetycznego, wspierania kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, Karty Dużej Rodziny, pomocy kombatantom, prawa oświatowego, ochrony zdrowia, finansów publicznych, zamówień publicznych, samorządu gminnego, pracowników samorządowych, prawa pracy, ochrony danych osobowych oraz aktów wykonawczych;
2) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową jednostki;
3) zdolności organizacyjne, umiejętność pracy w zespole;
4) odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność, systematyczność, komunikatywność, rzetelność;
5) wysoka odporność na stres;
6) umiejętność obsługi komputera na poziomie dobrym;
7) posiadanie prawa jazdy kategorii B.
- Zakres obowiązków
1) zarządzanie mieniem GOPS;
2) wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie udzielonych upoważnień;
3) zatwierdzanie do wypłaty dokumentów finansowo – księgowych;
4) nadzorowanie realizacji budżetu przy uwzględnieniu przepisów ustawy o finansach publicznych;
5) nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w GOPS;
6) nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy, przepisów przeciwpożarowych i bezpieczeństwa higieny pracy;
7) nadzorowanie przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych, zapewnienie zabezpieczenia systemów informatycznych;
8) określanie szczegółowych zakresów obowiązków i uprawnień na stanowiskach pracy;
9) rozeznanie i sporządzanie bilansu potrzeb mieszkańców w zakresie pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych;
10) informowanie Wójta Gminy o zagrożeniach problemami społecznymi występującymi w gminie;
11) opracowywanie rozwiązań dotyczących zaspokajania potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
12) opracowywanie oceny zasobów pomocy społecznej Gminy Ochotnica Dolna;
13) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących funkcjonowania GOPS;
14) przygotowywanie i realizacja programów pomocy społecznej oraz współpraca w zakresie opracowywania i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
15) współdziałanie z innymi podmiotami w celu realizacji zadań pomocy społecznej oraz świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
16) kierowanie osób uzależnionych na leczenie odwykowe oraz praca w Zespole Interdyscyplinarnym;
17) pozyskiwanie środków służących rozwijaniu form pomocy społecznej, w tym środków z funduszy europejskich;
18) wykonywanie innych zadań ogólno-administracyjnych, w tym dotyczących sprawozdawczości statystycznej;
19) rozpatrywanie wniosków, skarg i odwołań;
20) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy pracowników GOPS;
21) organizacja archiwum zakładowego;
22) nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych i socjalnych pracowników GOPS.
- Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV) z przebiegiem pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy;
2) list motywacyjny potwierdzony własnoręcznym podpisem;
Powyższe dokumenty powinny być opatrzone klauzulą: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1, ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych ( T.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1781),
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
4) kserokopie potwierdzeń ukończonych kursów, szkoleń;
5) kserokopie świadectw pracy lub dokumentów potwierdzających zatrudnienie;
6) oświadczenie o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
• niekaralności zakazem pełnienia funkcji publicznych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust.1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( Dz. U. z 2021r. poz. 289 z późn. zm.). 7) inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności;
8) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r. poz. 530).
9) podpisana klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko urzędnicze Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Uwaga:
1) kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznym podpisem przez kandydata za zgodność z oryginałem;
2) dokumenty składane w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski;
3) osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu;
4) w ofercie należy podać dane kontaktowe: adres do korespondencji, e-mail, nr telefonu.
- Warunki pracy.
1) praca w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ochotnicy Dolnej, 34- 442 Ochotnica Dolna, oś. Dłubacze 161 oraz prowadzenie czynności poza jednostką;
2) wymiar czasu pracy – pełny etat: przeciętnie 8 godzin dziennie i przeciętnie 40 godzin tygodniowo;
3) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W październiku 2022r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ochotnicy Dolnej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
Kandydat, który zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnianiu niepełnosprawnych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
1). Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy lub pocztą na adres: Urząd Gminy Ochotnica Dolna oś. Dłubacze 160 z dopiskiem na kopercie ,,Nabór na stanowisko urzędnicze – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ochotnicy Dolnej” w terminie do dnia 21 listopada 2022 r. do godz. 11.00. 2). Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowe informacje:
- Nabór na wolne stanowisko odbędzie się w dwóch etapach i przeprowadzi go komisja powołana przez Wójta Gminy Ochotnica Dolna,
- I etap polegać będzie na analizie formalnej dokumentów,
- II etap polegać będzie na merytorycznej ocenie kandydatów, który może składać się z testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej lub jednego z tych elementów,
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną indywidualnie powiadomieni o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego,
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.ochotnica.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Ochotnica Dolna,
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze – podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (T.j. Dz. U. z 2022r 530 ).
- Klauzula informacyjna:
- Administratorem danych osobowych podanych w związku z przeprowadzeniem przedmiotowego naboru jest Urząd Gminy w Ochotnicy Dolnej, z siedzibą: 34-452 Ochotnica Dolna, os. Dłubacze 160.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy w Ochotnicy Dolnej jest Pan Wiesław Kowalski.
- W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
- Celem przetwarzania podanych danych jest przeprowadzenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze w UG w Ochotnicy Dolnej. Podanie danych osobowych jest konieczne do przeprowadzenia naboru. Dane te nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru i nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji oraz ustawy o pracownikach samorządowych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy Kodeksu Pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych.
- Osoby, których dane dotyczą mają prawo do:
– dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
– wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Wójt Gminy
Tadeusz Królczyk