Nazwa i adres jednostki
Urząd Gminy Ochotnica, 34-452 Ochotnica Dolna, os. Dłubacze 160
Określenie stanowiska:
Stanowisko ds. inwestycji i energetyki.
Wymagania związane ze stanowiskiem:
- Niezbędne:
- obywatelstwo polskie, innego kraju Unii Europejskiej lub innych państw, których obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa europejskiego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 poz.530).
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- wykształcenie wyższe, preferowane wykształcenie kierunkowe Ochrona środowiska, dopuszczalne administracyjne lub inne wykształcenie wyższe, w tym podyplomowe, z odpowiednim stażem pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub w innych jednostkach administracji publicznej, uczelniach, jednostkach badawczych lub innych instytucjach finansowanych z budżetu państwa lub spółkach państwowych lub z udziałem skarbu państwa na stanowiskach związanych z działami inwestycji, ochrony środowiska, jednostki, dające rękojmię posiadania doświadczenia i wiedzy ogólnej z zakresu pracy urzędniczej, jak również pozwalające na prawidłowe i rzetelne wykonywanie zadań na stanowisku ds. inwestycji i odnawialnych źródeł energii,
- staż pracy:
- udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub w innych jednostkach administracji publicznej, uczelniach, jednostkach badawczych lub innych instytucjach finansowanych z budżetu państwa lub spółkach państwowych lub z udziałem skarbu państwa na stanowiskach związanych takimi działami jak inwestycje, ochrona środowiska, zamówienia publiczne, utrzymanie infrastruktury energetycznej i oświetleniowej lub odnawialne źródła energii– obowiązuje przy wykształceniu wyższym kierunkowym (Ochrona środowiska, Odnawialne źródła energii),
lub
- udokumentowany co najmniej 5 letni stażu pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub w innych jednostkach administracji publicznej, uczelniach, jednostkach badawczych lub innych instytucjach finansowanych z budżetu państwa lub spółkach państwowych lub z udziałem skarbu państwa na stanowiskach związanych takimi działami jak inwestycje, ochrona środowiska, zamówienia publiczne, utrzymanie infrastruktury energetycznej i oświetleniowej lub odnawialne źródła energii– obowiązuje przy wykształceniu wyższym – administracyjnym lub innym wyższym,
- Dodatkowe:
- preferowane umiejętności i doświadczenie z zakresu inwestycji w odnawialne źródła energii, doświadczenie z zakresu zamówień publicznych, ochrony środowiska, utrzymania infrastruktury energetycznej i oświetleniowej lub odnawialnych źródeł energii, doświadczenie w zakresie dotyczącym planowania, przygotowania i realizacji inwestycji z zakresu energetyki i odnawialnych źródeł energii.
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera i pakietów biurowych,
- predyspozycje osobowościowe (wysoka kultura osobista, kreatywność, komunikatywność w mowie i piśmie, umiejętność pracy w zespole, systematyczność, odporność na stres),
- znajomość prawa samorządowego,
- znajomość prawa budowlanego i rozporządzeń wykonawczych.
Do zadań wykonywanych na stanowisku należy w szczególności:
- Planowanie i koordynacja zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną.
- Prowadzenie postępowań o udzielenia zamówień publicznych z zakresu energetyki w tym Odnawialnych Źródeł Energii.
- Planowania i koordynacja inwestycji samorządowych związanych z odnawialnymi źródłami energii w tym m.in. instalacji fotowoltaicznych
- Monitorowanie i optymalizacja modelu zakupu energii elektrycznej i cieplnej.
- Prowadzenie projektów innowacyjnych w zakresie oszczędzania energii elektrycznej i cieplnej w tym prowadzonych m .in. we współpracy z uczelniami i jednostkami badawczymi i w ramach klastrów energii.
- Praca w zespołach projektowych w ramach współpracy z uczelniami, jednostkami naukowo-badawczymi i jednostkami administracji publicznej w ramach projektów B+R związanych z energetyką.
- Przygotowywanie dokumentacji niezbędnych do uzyskania pozwoleń na budowę i zgłoszeń robót budowlanych z zakresu odnawialnych źródeł energii.
- Nadzór nad utrzymaniem i prawidłowym funkcjonowaniem oświetlenia: dróg, placów i budowli gminnych, udział w kontroli stanu urządzeń oraz prowadzenie rozliczeń finansowych oświetlenia ulicznego.
- Konsultowanie i współpraca w zakresie projektów inwestycyjnych pod kątem energii elektrycznej i cieplnej.
- Przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz będących przedmiotem obrad Rady Gminy oraz potrzeb Wójta.
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady, decyzji i zarządzeń Wójta Gminy.
- Opracowywanie wniosków do projektu budżetu Gminy oraz ich realizacja.
- Opracowywanie odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych i komisji Rady.
- Wykonywanie zadań i obowiązków w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
- Wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta Gminy w sprawach nie objętych zakresem działania stanowiska pracy.
- Stałe udoskonalanie metod własnej pracy, pogłębianie znajomości przepisów prawnych dotyczących zakresu działania Urzędu.
- Przygotowywanie i przekazywanie materiałów do archiwum Urzędu zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- Opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz wzorców postępowania w sprawach budownictwa,
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta lub innych przełożonych.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- praca jednozmianowa w siedzibie Urzędu Gminy Ochotnica Dolna,
- wymiar czasu pracy: pełny etat, w podstawowym systemie czasu pracy zgodnie z obowiązującym w Urzędzie Gminy Ochotnica Dolna Regulaminem Pracy,
- pierwsza umowa o pracę może zostać zawarta na czas określony z możliwością przedłużenia jej na czas nieokreślony,
- wynagrodzenie: zgodnie z obowiązującym Regulaminem wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Ochotnica Dolna,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
W kwietniu 2022 r. ( miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia ) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty:
- życiorys,
- list motywacyjny,
- dokument poświadczający wykształcenie ( dyplom lub zaświadczenie o ukończonej nauce/szkole/uczelni i posiadanym wykształceniu),
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kserokopie świadectw pracy,
- oświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie o stanie zdrowia,
- oświadczenie o pełnej zdolność do czynności prawnych i pełni praw publicznych,
- oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z procesem rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 ),
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( T.j. Dz.U z 2022r. poz. 530 ), jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
– wszystkie dokumenty winny być złożone w języku polskim, oryginały własnoręcznie podpisane przez kandydata, natomiast kserokopie winny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, osobiście w siedzibie Urzędu Gminy lub pocztą na adres: Urząd Gminy Ochotnica Dolna z dopiskiem na kopercie „ Nabór na stanowisko ds. inwestycji i energetyki ”, w terminie do dnia 7 czerwca 2022 roku do godz. 1100.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny, powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych ( T.j. Dz. U z 2019r. poz1781 )”.
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Ochotnica Dolna.
Klauzula informacyjna:
-
- Administratorem danych osobowych podanych w związku z przeprowadzeniem przedmiotowego naboru jest Urząd Gminy w Ochotnicy Dolnej, z siedzibą: 34-452 Ochotnica Dolna, os. Dłubacze 160.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy w Ochotnicy Dolnej jest Pan Wiesław Kowalski.
- W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
- Celem przetwarzania podanych danych jest przeprowadzenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze w UG w Ochotnicy Dolnej. Podanie danych osobowych jest konieczne do przeprowadzenia naboru. Dane te nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru
i nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji oraz ustawy o pracownikach samorządowych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy Kodeksu Pracy oraz ustawy
o pracownikach samorządowych.
- Osoby, których dane dotyczą mają prawo do:
– dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
– wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Wójt Gminy
Tadeusz Królczyk