• wykonywanie zadań głównego księgowego Urzędu Gminy w Ochotnicy Dolnej.
  • opracowywanie i aktualizacja wewnętrznych procedur w zakresie rachunkowości w tym zakładowego planu kont dla Urzędu Gminy
  • sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi- składa wzór podpisu w banku
  • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów finansowych , zatwierdzanie ich do wypłaty, podpisywanie przelewów i czeków .
  • Dekretacja wszystkich dowodów księgowych w zakresie wydatków budżetowych
  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Gminy (ORGANu)
  • Prowadzenie ksiąg wyodrębnionej rachunkowości projektów inwestycyjnych przy udziale środków zewnętrznych
  • Prowadzenie ksiąg Funduszu Świadczeń Socjalnych
  • Sporządzanie miesięcznych , kwartalnych sprawozdań w zakresie dochodów gminy (Organu)
  • Przyjmowanie i sprawdzanie sprawozdań jednostkowych o dochodach i wydatkach z podległych jednostek budżetowych.
  • Sporządzanie łącznych kwartalnych , rocznych sprawozdań budżetowych dotyczących Gminy Ochotnica Dolna.
  • Sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych tj. Bilansu, rachunku zysków i strat, zmian w funduszu jednostki oraz informacji dodatkowej dotyczącej Urzędu Gminy.
  • Prowadzenie spraw z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych pracowników Urzędu Gminy tj. aktualizacja Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obowiązującego w Urzędzie Gminy Ochotnica Dolna, ustalanie odpisu na fundusz socjalny, prowadzenie dokumentacji związanej  z realizacją  świadczeń socjalnych dla pracowników.